Tisdagen den 11 maj

Idag har jag varit och klippt mig. Det var skönt att få det uppklippt, det var på tiden. Nu är det bara till att hålla tummarna för att lockarna hänger med ett tag till. 

Snapshot_20100511_11

Därefter blev det en sväng upp till stan för att fixa present till min yngsta syster som konfirmeras på lördag. Nu ska det bara slås in, sen är det helt klart. Tänk vad sjukt fort åren går. Det är åtta år sedan jag själv konfirmerades. Åtta år. På dagen åtta år faktiskt. Då var Olivia sju år. Nä, det är inte klokt vad tiden flyger iväg. På fredag lär jag få åka hem till familjen och hjälpa till med matförberedelserna.

När jag kom hem från stadens torg satte jag igång med att få mina silverskedar skinande blanka. Hur enkelt som helst. Uppkokat saltvatten i en plastbunke som blivit klädd med aluminiumfolie på insidan. Gick på ett kick. Hur coolt som helst att se de svarta skedarna få tillbaka sin silverfärg.

1 kommentar:

  1. :) Jag ska sommarjobba på gruppboendet Hanemåla 1 :) Jag hade praktik där i höstas och trivdes jättebra där, så det ska nog bli bra! Har du något jobb nu?

    SvaraRadera