Dagen före

I fredags vaknade jag med täppt näsa och kliande ögon. Jag bestämde med mamma att vi skulle ses på stan och så traskade jag ner till apoteket och plockade på mig nässpray, halstabletter, allergitabletter och ögondroppar. I kassan fick jag ett 10-pack med näsdukar också. Toppen. Mötte mamma utanför och så tog vi oss till Ansgarsgården för att lasta in dricka. Väl hemma skalades och skars det kokt potatis, skivades kött och kassler.

DSC_3316 Pappa kunde inte låta bli skärmaskinen vi lånat. Direkt skulle den provas…

DSC_3320 Först fikade vi och tog slut på Tom & Jerry-kexen. Cenny ritade på baksidan.

DSC_3321 Sen blev det potatisskalning så det stod härliga till. Massor med potatis. Av dem blev det potatissallad.

DSC_3322Mamma hade hittat ett recept på rabarberkaka som hon testade. Jättegott.

Sen åkte vi tillbaka till församlingshemmet för att möblera om och duka för lördagens kalas. När vi var klara var det bara för mig att vandra hem till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar