Inflyttad

Nu är jag installerad i min lägenhet. Under hela helgen har det burits lådor och möbler. Igår var vi på IKEA och inhandlade diverse prylar. Rumsavdelare, tv-bänk, soffa (som inte alls var planerat, men vi hittade en sån som jag ville ha på fyndavdelningen), porslin och annat smått och gott. I morse var pappa här och hjälpte mig att placera soffan på rätt plats och montera två soffbord. I köket har jag fått upp gardiner och i rummet ligger den nya mattan. Lådor med olika innehåll står huller om buller och jag plockar upp lite här och där, lite då och då.

I eftermiddag var vi hos mormor och morfar för att äta påskmat, umgås lite med lillkusinen, Albin 15 dagar gammal, och dricka kaffe. Nu är teet urdrucket, smörgåsen uppäten och ögonlocken påväg att slå igen. Imorgon blir det till att packa upp, packa upp, packa upp... Och handla.

5 kommentarer:

  1. När kommer bilderna? :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du börjar komma iordning i lägnheten. Då blir det väl inflyttningsfest snart? ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hehe, är inte iordning än... :) Men det ska nog bli av framåt.

    SvaraRadera
  4. Grattis till nya lyan! Hoppas du ska trivas bra, härligt att få rå om sig själv! :) Kram!

    SvaraRadera