Grått är också en färg

Idag är det söndag. Ingen solig fin söndag, utan den är tråkigt grå. Därför piggade jag upp mig själv med ett kyrkobesök. Det var tyvärr inte alltför många andra som gjorde samma sak. Efter mässan stod valet mellan att cykla hem och dricka kaffe ensam, eller gå på kyrkkaffe och sänka medelåldern till typ 70. Jag valde det senare alternativet och satt vid samma bord som sex stycken äldre damer. Sånna där damer som nästan alltid dricker kyrkkaffe. Sen kom prästen. Men han drack inte kaffe. Han drack te. Som vanligt. Men jag tror att man kan räkna honom som vuxen ändå.
Vi hade föresten en diskussion om det en gång, jag och en kille på ett ställe där jag praktiserade under skoltiden. Han sa att jag inte var vuxen som inte hade flyttat hemifrån, fast jag var 21. Jag kontrade med att han inte heller kunde räknas som vuxen då, för han drack inte kaffe. Ha! Sen enades vi om att vi nog var lite vuxna båda två.

På dagens schema står handling. Det är rätt nödvänigt, för bregottet tog slut i morse. Dessutom måste jag äta i veckan och imorgon jobbar jag. Annars händer det nog inte så mycket mer idag. Borde ta tag i mig själv och dra ut mig på en promenad, men risken är att man blåser bort. Ja, jisses vilken motvind jag hade när jag cyklade hem.

För ett ögonblick tittade solen fram och gjorde världen lite ljusare. Nu blir det matlagning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar