En måndag i november

Måndag igen. Redan. Klockan har precis passerat 23.00 och jag funderar på om jag ska klättra ner till köket och värma min fantastiska vetekudde eller inte. Det lutar mot att jag ska ta mig ner, det har bara inte blivit av än.

Mitt högra öra har varit lite envist ömmande i en vecka ungefär och jag har ont i min högra axel. Dock ser jag inga samband mellan dessa två onda ställen. Det är bara till att konstatera att så är fallet. Ryggen och nacken är knas som vanligt, trots fredagens naprapatbehandling. Men snart öppnar gymmet här intill så då finns inga ursäkter för att inte träna och, förhoppningsvis, bli lite bättre i dessa arma kroppsdelar. Om du är kvinna, kolla in Rohana.

I måndags och tisdags förra veckan var jag på besök hos tandläkaren. I måndags gick det bra. Hon lagade ett hål högra sidan istället för vänstra, som det var tänkt. Inga problem med det. Blev uppringd några timmar efter att jag kommit hem och fick tid dagen efter istället för den 26 november. Så det blev att ta sig dit igen på tisdagen. Men då var min kära tandläkare i andra tankar, för hon la bedövning på höger sida. Igen. Så jag var bedövad på bägge sidor ett tag. Det är inget jag rekomenderar, för man har väldigt dålig kontroll på sina munrörelser. Elin verkade tycka att det var roligt när jag inte kunde prata ordentligt. Det var lite småsluddrigt på vissa ord.

Om en vecka kommer jag att kunna berätta om studiebesöket på Ljungdahls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar