Vad är fel?

Idag ringde det från poolen. Igen. Jag ska jobba imorgon. Igen. Om inga mer timmar dyker upp kommer jag att ha jobbat 84 timmar denna veckan, när jag går hem från jobbet på måndag morgon. Helt sjukt. 84 timmar. På en vecka. Det är 3,5 dygn. Typ 200%. Helt sjukt. Har varit på jobbet söndag, måndag, onsdag, torsdag, fredag, lördag (går hem 8.30), söndag. Det är alltså bara idag som jag inte sätter min fot på min arbetsplats. För en som jobbar 24 timmar i stäck varje arbetspass är det inte normalt. Jobbar på tisdag också, sen går det en hel vecka när jag INTE KAN jobba, och det ska bli helt underbart. Vilar upp mig på Kreta, sen har jag två pass som väntar när jag kommer hem. På telefonlistan finns tre vikarier, varav en har sjukanmält sig på alla sina pass de senaste veckorna. Denna gången vet jag inte ens vad det är. Nej, trött blir man.

1 kommentar:

  1. Tack själv för besöket! och tack för den fina blomman! :D

    Kramar

    SvaraRadera