Stanna världen en stund

Tiden går så sjuuuukt fort. Jag förstår inte alls, det ju nyss årsskifte. Nä, man får väl försöka hålla jämna steg med tiden på något sätt. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till, men det får jag klura lite på…

Det har iallafall hunnit hända saker sedan vi kom hem från Kreta för en och en halv vecka sedan. Jag har hunnit jobba mina två sista inplanerade pass, fjärrvärmen är på gång, grannarna har hantverkare som fixar och donar för gymmet i källaren, pappas fest för “gamla” arbetskamrater blev inställd igen (så det blev en lugn lördagskväll)  Olivia har börjat skolan igen, mamma och pappa är tillbaka på sina respektive arbetsplatser. Själv är jag inskriven på Arbetsförmedlingen, igen, och söker de jobb som dyker upp. Ungdomshandläggaren har man dock inte mycket nytta av då han har varit sjukskriven sedan april/maj. Jag har hunnit träffa honom en gång, och jag skrev in mig i januari… Och så har jag kommit igång med träningen igen. Som ett brev på posten kom idag också träningsprogram för platt mage och stark rygg. Skitbra när midjemåttet bara ökar och vågen inte alls är snäll. Fast jag blev mest glad för att det var stark rygg. Precis vad jag behöver.

Den största förändringen här hemma är att Elin har tagit klivet in i vuxenvärlden och flyttat hemifrån. Ända till Åkarp har flytten gått. Min lilla syster har blivit en lundastudent. Civilekonom ska hon bli när hon blir stor. Hon och de “blonda bitcharna”.

Jag har hunnit göra två halsband i helgen. Ett har ett urverk som “huvudattraktion”. 

På fredag blir det årets kräftskiva. Mormor och morfar står för värdskapet i år.

1 kommentar: