När planeringen fallerar

Jag tyckte att jag fick till en fantastisk planering för förra fredagen. Vi hade tid på BVC till båda barnen. Samtidigt. 1,5-årskontroll för Erik och 5-månaderkontroll för Ludwig. Vaccination för båda grabbarna. 

Erik hade egentligen tid i mitten på oktober men eftersom han hade varit sjuk med feber i flera dagar precis innan så bestämde vi att besöket skulle skjutas upp. Jag ringde samma morgon som han hade tid och rådgjorde med vår BVC-sköterska. Han fick en ny tid, torsdagen den 25e oktober. När jag skrev in det i almanackan såg jag att Ludwig hade tid dagen efter. När vi var på babymassage kollade jag om vi inte kunde ta båda barnen samtidigt. Det var inga problem. Jag fick välja dag och valde fredagen eftersom Håkan är ledig fredagar och kunde följa med. Helt perfekt planering i min värld. 

Tills det kom en slakt i vägen... Haha. 

Så Håkan åkte och påbörjade slakten och jag fick ensam åka till BVC. Men det gick över förväntan faktiskt. Mätte och vägde båda barnen innan sprutorna kom fram. Började med Erik och när han var klar blev han mutad med en ask russin medan Ludwig blev stucken. 

Så fort russinen kom fram slutade han gråta och mot slutet delade han glatt med sig av sina godsaker till både sköterskan och undersköterskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar