Lajvänka

För någon timme sedan, med bilen full av utrustning, försvann Håkan iväg mot ett lajv. På söndag kommer han hem igen. Kvar hemma blir Erik, Timjan och jag. Alldeles ensamma, dag och natt. Men det ska vi väl klara tänker jag. Erik bestämmer takten gissar jag. Det brukar få bli så. 

Till detta lajv har det grejats och pysslats i massor. Håkan har liksom byggt en rustning skulle man kunna säga, av plåtar och konservburkar. Nu precis innan kan åkte gjorde han färdigt en sköld av kompostgaller och masonitskiva. 

Vad Erik och jag ska hitta på vet jag inte riktigt. Det lutar åt helt vanligt hushållsarbete. Och så ska vi åka till Zedig´s och äta glass någon dag. Eller flera... Om Erik låter mig ska jag försöka få till några nya gardiner, både till köksdörr och dörren på framsidan, och till matrummet. När jag ändå håller på skulle jag vilja ha något till förvaringen under vindstrappen också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar