Vart tog helgen vägen?

Swosch sa det och så var helgen förbi. 

Igår åkte vi in till stan. Köpte oss lite nya kläder, hämtade ut lite öl som Håkan beställt, köpte verktyg på Biltema, kollade Granngården och Byggmax, fikade på Erikshjälpen, köpte färsk fisk i fiskbilen och jag beställde nya glasögon. Till middag på kvällen blev det egenfriterad fisk och sötpotatispommes. 

Idag efter frukost gjorde vi wraps av tacofesterna från i fredags och tog med våra nyinköpta verktyg och åkte till Hornsved för att påbörja rivning av badrum. Vi har rivit ner det mesta av det blå kaklet. Badkaret är inmurat och kaklet som sitter där på sitter som berget. Skulle ha tätat fönster också, men det var inte så smidigt i regnet. Nu diskuterar vi om vi ska ha duschväggar, duschkabin, nån badkarsvariant, ångdusch... Vi är inte helt överens. Än. Jag har lite andra tankar om vad jag vill ha i badrummet än var min käre make har...


Jag mår fortfarande inte jättebra, men kämpar på både på jobbet och hemma. Det ska väl gå över så småningom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar