Pysseldag

På förmiddagen igår åkte Håkan och jag till hans föräldrar. Han bytte till vinterdäck (fick jag gjort på verkstad häromdagen, och fick en fin Volvo V70 att låna under tiden) och jag stod med honom ute och frös för att vara sällskap. Fast jag hjälpte till också! Jag oljade in bultarna när det var dags att skruva dit dem igen…

Sen blev det kaffe. Det behövdes för att tina upp de kalla fingrarna. Vi hade med oss lussebullar också. När kaffet var urdrucket skulle Håkan åka till Eksjö för att spela spel med sina kompisar. Han skulle vara hemma till fyra sa han. Det var bara det att det var en liten missuppfattning där, grabbarna emellan. De skulle börja vid fyra.

Jaja, hur eller hur så var jag kvar i Värekulla. Håkans mamma Britt finjusterade sin lilla vätte. Han fick ett tovat löv i skägget och en stubbe att sitta på. Själv gav jag mig på uppgiften att försöka få ihop en liten tovad luva. Det gick tillslut, även ben tovades ihop. Men de ligger på tork just nu. Jag lyckades också få till ett nåltovat hjärta. Tänker att det ska få pryda vättens luva sen när han är klar.

10169385_769248089813919_6593316702421363119_n En liten tovad luva. Den tofsiga toppen är nedtovad nu och toppen är rundad.

Håkan kom tillbaka tillslut, framåt kvällen, när vi andra hunnit både äta middag och dricka kaffe en gång till.

Hade jätteroligt, och fick testa på något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar