Hem ljuva hem

Så fick jag då köra hem igår igen, efter många långa dagar i Nybro. Skönt att komma hem till vardagen. En hel vecka får jag vara hemma. Jippi!

Idag har jag hängt upp gardiner i vårt enda gardinkrävande fönster. Är väl inte jättenöjd, men det andra alternativet var en kappa som blev alldeles för kort. Men men, vi slipper all insyn men får ändå in ljuset (vilket ljus denna årstid?). Det får duga tills vi hittar något bättre att pryda fönstret med. När jag flyttade hit hängde det ett överkast i fönstret, så riktiga gardiner får väl ändå ses som en seger… ;)

10807060_763772520361476_2038084049_n

Vidare har jag fyllt upp vitrinskåpet med flytande innehåll. Vi bestämde oss för att ha det till barskåp. Nu slipper man riskera att riva ner glashyllorna från ladan de låg på, och man slipper snubbla över spritflaskor och glas som står på golvet.

Nu hoppas jag att sambon inte behöver jobba över utan att kommer hem i vanlig tid så att vi kan åka och handla sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar