Fynd

Började dagen, som så många gånger tidigare, på Astrakanen för att bli stucken i armen. Därefter tog jag mig ner till RIA, främst för att försöka hitta en födelsedagspresent (ja, jag tänkte köpa honom något på second hand) till pappa. Hittade dock ingenting. Eller jo, det gjorde jag, men inte till honom.

Jag fick fatt på tre koppar med fat (Höganäskeramik) för 15 kr och ett silverfat för en tia. De små kopparna var alldeles utmärkta för att använda som små krukor till minicalandivor, och på silverfatet ser det extra lyxigt ut.

999107_524756100929787_1048639780_n

Som det är nu står det hela på balkongen, men det kan ju hända att det får flytta in så småningom. Vi får se. Jag kan ju vara rätt ombytlig av mig.

Ikväll blir det, som i så många andra svenska hushåll, tacos. Känner att det var ett tag sedan det blev det i detta hem, så det kändes lagom. Och under tiden jag skar grönsaker så stod en gryta med potatis på kokning. Tänkte att det skulle få bli potatissallad imorgon. Jisses vad ambitiöst det plötsligt kändes, när det kom i skriven text. Men så är det. Jag kan förvåna mig själv ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar