En pappa dotter-dag

I fredags morse, alltså tiiidigt, klev jag upp. Klockan ringde 03.30 för att hinna duscha och äta frukost i lugn och ro. Lite innan 05 stannade jag ekipaget utanför föräldrarnas bostad. Pappa och jag körde ner till Lund för att träffa syrran på Polhemskolan. Efter det planerade mötet följde vi henne till simhallen för att vi själva skulle få röra lite på oss. Vi sa hejdå och styrde kosan mot Helsingborg. Vädrat var ganska fint så vi tänkte oss en resa över till Helsingör.

Sagt och gjort, vi åkte över och kollade utbudet av starka drycker. Vi lämnade bilen i Helsingborg så det blev ju inga mängder precis. En back öl och en box rödvin för pappas del och två flaskor rosé till mig.

Då jag hade en tid att passa hemma blev vi inte så länge i Danmark utan åkte hemåt igen efter ett par timmar. Med ett stopp i Växjö för att äta middag. Det blev thaibuffé på Grand Samarkand (sist jag var där hette det kort och gott Samarkand och var nog inte hälften så stort som nu). Det var otroligt gott!

När vi kom hem var det bara att ladda om för att öva ordentligt till söndagens konsert En svensk Markuspassion.

 

Behöver jag säga att det inte var några som helst problem att somna den kvällen? Nej, jag tänkte väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar