Lugna dig mitt lilla hjärta

Var ju hos doktorn i torsdags. I morse ringde han och berättade att jag har Hypertyreos. Blev ombedd att komma tillbaka i eftermiddag. Åkte dit när det var öppen mottagning och fick ta både blodprover och EKG. EKG:t visade att hjärtat slår alldeles för fort; 116 slag/minut uppmättes idag (normalt brukar vilopulsen ligga mellan 60 och 80 slag/minut). Fick tabletter för att lilla hjärtat ska lugna ner sig lite, vad de nya proverna visar för jag veta på måndag. Ska inte jobba innan dess och ev. ville han sjukskriva mig.

Ja jag säger då det.

1 kommentar:

  1. Ajdå. Hoppas de får bukt på det. Själv hade jag hyperparatyreoidism, men tror det är under kontroll nu efter operationen för 3år sedan.
    Men visste inte att hjärtat påverkas av sjukdomen...
    Sköt om dig.
    kram
    // sargit

    SvaraRadera