Det finns hopp om sommaren

Tog vägen till torget via Kvantum för inköp av balkonglåda. Väl på torget blev det 6 stycken jordgubbsplantor som jag vid planteringen upptäckte var av fyra sorter, varav den ena sorten redan finns i den andra balkonglådan. Jaja, att det var olika sorter jag köpte idag var jag visserligen medveten om, fast jag trodde bara att det var tre. Men det spelar ingen roll, bara det blir jordgubbar av det.

Efter turen till torget gick jag på barndop. Nähe, det var det ingen som gick på… Okej då, liksom många andra följde jag dopet av prinsessan Estelle från tv-soffan. Och som farmor sa, undrar om Anders Wejryd ens kunde drömma om att både viga kronprinsesspar och döpa liten prinsessa när han tjänade som biskop i Växjö. Förutom två psalmer sjöngs denna sång på dopet. Verkligen jättefin.

Den blida vår är inne, och nytt blir jordens hopp.
Ny fröjd får varje sinne, nytt liv får varje knopp.
Hur livligt solen strålar, hur majestätiskt mild!
För dödliga hon målar odödlighetens bild!

Sv.Ps. 197

Riktigt kalasväder idag. Varmt har det varit, riktigt varmt. Skönt. Det finns hopp om sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar