Bland blommor och blad

Såhär på vårkanten rycker det lite lätt även i mina fingrar för att få plantera lite fina blommor. I år gjorde jag det lite annorlunda. Just nu. Det lär väl hamna lite växter i balkonglådan så småningom. Jag tänkte mig jordgubbar även i år. Men nu till dagens arbete.

Lite annorlunda som sagt.

DSC_8811Var på shoppingrunda på RIA för ett tag sedan. Köpte två gamla sockerkaksformar och en såsskål. Den vänstra skålen köpte jag på L2P-caféets loppis och blommorna är köpta på stadens torg.

DSC_8812Efter lite knepande och knåpande och trixande blev resultatet såhär.

DSC_8815

DSC_8816

Det blev liksom en blomma över efter att”krukorna” fått sitt. Tur jag hade sparat en gammal glasburk.

Måste säga att jag är nöjd med min uppfinningsrikedom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar