Mot nya mål

Imorgon är det redan 1 juli. Halva året har redan gått. Märkligt vad fort det går...

Men hur eller hur, imorgon är det dags att starta vägen mot ett bättre (läs lättare) liv. Bättre mat och mer motion. Nu får det vara nog med alla extrakilon. Jag kommer att utesluta kolhydraterna i mitt liv. Så inget med potatis, pasta, ris, bulgur… Istället får det bli med fett och protein. LCHF med andra ord. Jag hoppas att du håller tummarna för mig och peppar mig när jag har det jobbigt. För jobbigt kommer det att bli. Fatta sötsuget som kommer sätta in. Men det är bara till att kämpa på, för övervikten ska bort, så är det.

Första månaden kommer jag göra så gott jag kan, men det vankas både 70-årskalas och grillfest, så jag tänker inte totalvägra kolhydrater.

Nu är det bara till att läsa på vad som är tillåtet/förbjudet och hitta recept. Det får nog t.o.m. bli en helt ny bloggkategori i stil med LCHF och träning.

Bara så ni vet.

1 kommentar: