Ett foto i timmen - EFIT

Ojojoj. Idag, denna underbara pingstdag, provade jag på EFIT. Det betyder att jag försökt komma ihåg att ta ett foto varje timme. Jag tyckte att det verkade roligt när jag såg det hos Annelie förra gången det kördes. Absolut något jag vill göra igen.

Många bilder blev det, för jag vaknade strax före sju. Nu är det dags att “redovisa”.

DSC_758306.52 Sov “hemma”, dvs hos familjen i natt och vaknade med solsken genom vindsfönstret.

DSC_758707.54 Tog en dusch och öppnade upp badrumsfönstret.

DSC_758908.57 Mamma och jag gick hemifrån för att fira Festmässa…

DSC_759009.55 …på Qvarnaslät.

DSC_759310.51 Vår fantastiska körledare, Sten-Inge.

DSC_760111.56 “Välkomna hit allihop!” hälsade diakonen.

DSC_760212.57 Förra kyrkoherden berättade, lite extra kryddat, om sin Italienresa.

DSC_760413.51 Grillning på G.

DSC_760514.54 Hunden lägger sig gärna i skuggan.

DSC_760716.00 Pappa vilade innan kaffet serverades.

DSC_761417.02 Jag hittade mogna jordgubbar i landet, jag naturligtvis var tvungen att smaka.

DSC_762017.53 Promenad.

DSC_762319.15 Det var skönt att komma hem efter en vecka borta och få öppna upp och få in lite frisk luft.

DSC_762420.00 Hämtade hem min egna jordgubbar som bott hos farmor och farfar medan jag varit borta.

DSC_763121.26 och resten av kvällen. Varvade ner framför dator och TV. Fick i mig lite kvällsmat också.

5 kommentarer:

  1. Tittar in på din efit-dag och får hälsa dig välkommen i gänget eftersom det är första gången du är med! Fina bilder oxå!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kikar förbi för att titta på din efitdag.

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en skön efit dag!

    SvaraRadera
  4. Kikar runt på lite EFIT-sidor. Många som åt jordgubbar kan jag säga :-) De första bilderna är verkligen SÅ VACKRA i sitt fokus och sin enkelhet!

    //En-sån-där-som-gjort-det-för-första-gången-och-tittar-runt-på-andras-EFIT-dagar-och-inspireras

    SvaraRadera
  5. Snyggt jobbat! Jag som dessutom känner igen diakoner, körledare och f.d. kyrkoherdar tycker givetvis att det känns lite extra skoj att titta igenom bilderna :)

    Älskar den på badrumsfönstret måste jag säga så grymt gott skärpedjup.

    Det här får du ju göra om :)

    SvaraRadera