Men vad nu?

Nej, vi är inte knäppa som ställer saker i vår trappa. Badskor, papper, färgburkar, flaskor... På vartannat steg. Det är väl fullt normalt? Tja, i alla fall när trappen förvandlas från ful till fin. Den bruna heltäckningsmatta som prydde vår trapp i många år är borta och stegen är slipade. Det har luktat illa ett antal dagar, på grund av lacken. Man kan ju inte lacka alla steg samtidigt, för då hade vi fått bo på nedervåningen allihop under hela tiden, och det vill vi ju inte. Så vartannat steg har det fått bli. Därav alla saker i trappen. Man får gå på de steg när det ligger saker. Men fint blir det hur som helst. Så var det med den saken.

Något annat av nyhetsvärde? Kanske. Kanske inte. Jag har lagt in om semester, för första gången i mitt liv. Nu har man verkligen ett jobb på riktigt. När man planerar för vilka veckor under sommaren man ska vara ledig istället för att komma ihåg vilka veckor man ska jobba. Jag har också lagt in om semester en dag i mars, så att jag kan åka med på konfirmandläger på Tallnäs. Jag har aldrig varit där tidigare. Det ska bli kul. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar