Lat, jag? Absolut

Igår förmiddag, just som frukosten var avklarad och vi förflyttat oss till soffan, fällde mamma följande kommentar: “Inga nya inlägg på länge, din latmask”. Hon tryckte verkligen till på latmask, för att verkligen markera vilken hemsk människa jag är som inte bloggat på en och en halv vecka.

Nu får jag väl försöka kompensera för denna brist på blogginlägg från min sida, och försöka sammanfatta tiden som varit. Jag har ju inte ens visat bilder från jul och nyår än. Fy på mig.

När lata jag skulle göra en ansträngning och engagera mig för att få lite lunch på bordet hände det en liten olycka. Potatisen låg och fräste i stekpannan, jag la försiktigt ur tre ägg på bänken och vände mig om för att ställa tillbaka kartongen i kylskåpet. Smack. Ett av äggen rullade fint över kanten och lämnade efter sig en klibbig röra på köksgolvet. Jaja. Sånt händer även den bästa.

DSC_2810

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar