Jag fick ett svar och han sa nej

Förra veckan sökte jag, bland många andra, en underskötersketjänst i Kungsbacka. Arbetsförmedlingen har satt hela Sverige som sökområde, så söka måste man ju… Idag fick jag svar från en man vid namn Ulf som skrev att jag var välkommen att höra av mig om jag flyttar dit, eftersom han menade på att det skulle bli långt att pendla. Jag svarade artigt tillbaka att jag är beredd att flytta. Senare kom ännu ett mail om att bostadsmarknaden, vad han vet, är väldigt svår. Det var ett negativt svar, men oh så glad man blir när det känns personligt och inte ett automatgenererat “Tack för att du sökt tjänsten, vi hör av oss när alla ansökningar gåtts igenom”, men som betyder att man inte hör av dem om man inte fått jobbet. Det händer allt för sällan att man ens får ett nej. De hör helt enkelt bara inte av sig alls.

Men man får väl göra såhär.

 

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar