Djurjour och gelé

Svärmor och svärfar var bortresta för ett tag sedan och då fick Håkan och jag bo där och ta hand om hundar, katter, får och höns. Några hönor låg på ägg, men inga kycklingar kläcktes under tiden de var i vår vård, fåren var lika många när vi kom som när vi åkte, hundarna löpte och var allmänt jobbiga och katterna skötte sig själva. Den lilla svarta katten satt fast i min hand när jag skulle slänga ner honom från soffan, men det är en annan historia…

Innan vi lämnade gården passade jag på att plocka ett par liter röda vinbär. Av bären kokte jag gelé häromdagen. Bara vinbär, vatten och socker. Så enkelt som det kan bli. En burk gelé fick svärmor som tack för bären. Eller ja, vi bytte, så vi fick en burk lingonsylt istället.

2015-09-14 21.01.30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar