Varmt, varmt, varmt

Man ska väl inte klaga på värmen egentligen, men visst är det lite jobbigt när det är såhär varmt och luften står still. Inte ens när det fläktar lite ute känns det svalare. Igår gick jag hem från mamma och pappa, en promenad på kanske 10 minuter. När jag kom hem var jag helt genomsvett, och klockan var liksom halv nio. På kvällen. I onsdags kväll gick jag hem därifrån vid elva, då var det 19 grader varmt.

Jag jobbar på som vanligt. Några av arbetsdagarna efter semestern har tillbringats på stranden, med sol och bad. Behöver jag säga att jag har världens bästa jobb?

Ska jobba en och en halv vecka till ungefär, sen åker Håkan och jag till Östersund, till hans kompis, i några dagar. När vi sen kommer hem därifrån är det bara till att packa om direkt och åka med resten av familjen på roadtrip till, för oss “barn” hemligt resmål. Pappa fyller år så de bjuder oss på födelsedagsresa. Vi har liksom ingen aning om vart vi ska. Det ska bli skitkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar