Olle i skogen

Efter jobbet igår skyndade jag mig hem för att snabbt kunna komma iväg till kyrkan då jag kvällen innan lovat vara kyrkvärd. Efteråt cyklade jag hem till mor och far och blev bjuden på både middag (coleslaw och kotlett) och efterrätt (ostkaka på keso). Passade på att tvätta min vår-/sommarjacka också, så att den kunde få hänga utomhus och torka.

På eftermiddagen blev det en tur ut i skogen. Pappa skulle ställa ut några saltstenar till älgarna och mamma och jag hängde med. Medan pappa ställde ut första stenen kikade mamma och jag på granplantorna vi planterade förra året. Jisses vad de hinner växa på ett år. In i bilen och fortsätta till nästa ställe. Stopp och belägg, det står en bil där nere på vändplan. Mitt ute i skogen. Visade sig vara mormor och morfar som plockade lingon.

IMG_0597IMG_0601

Vi blev stående och pratade med mormor medan pappa knatade iväg med saltstenen. Men han fick sällskap av hunden Klinga. När tredje stenen skulle ut blev vi (mamma och jag) avsläppta hos mormor och morfar.

När alla kommit tillbaka från sina aktiviteter blev det kvällsmat. Morfar gjorde stuvning på kremla, vilket inte var alls dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar