Lördagen den 14:e Augusti 2010

I lördags var jag här:

DSC_3527I Hälleberga. Vad sjutton gör man där en lördag i mitten av augusti? tänker ni. Jo, det kan jag tala om. Det var den årliga hembygdsdagen och vi (mamma, pappa, Elin och jag) åkte ut för att hjälpa till med diverse arbetsuppgifter. Mamma och Elin hamnade i våffelståndet med moster Mia och pappa sålde lotter med Mias Anders och morfar. Själv fick jag “äran” att dela ut lappar till tipspromenaden (som inte var någon riktigt tipspromenad med 1x2-frågor, utan mer rebuslik). Jag hade plockat med mig en låda smycken som jag fick löfte om att sälja.  Min första “marknad”. Det var roligt.

På kvällen, när vi fått rädda alla lotterivinster från regnet, åkte vi till farmor. Hon fyllde nämligen år i lördags. Det gjorde pappa också. Och Reine. Grattis!

1 kommentar: